tisdag 19 mars 2019

grejat mer hemma..

Började morgonen med att mata djuren kl 0800.. Sen grejade jag lite nere i slänten.. Spände upp ett fårstaket.. släpade ris och tog undan en stock som låg i vägen. Sen planterade jag 20 sticklingar av svarta vinbär. Kom på att jag borde plocka bort några tuppar så jag slaktade 4 st..Fortsatte med att röja skräp i trädgården.. lite drygt 2 sopsäckar småplock  fick jag ihop. Sen gick jag över på att fälla träd och röja sly.. Det blev ved att bära och ris att släpa. Efter 6h började magen kurra så då tog jag rast. Jag åkte bort till åteln hemmavid med terriern.. Broder Tuck ville att jag skulle ta hem kameran så det gjorde jag. När jag kom hem så gödslade jag gräsmattan.. Samlade ihop sopsäckarna till tippenhögen också. Nu nalkas det middag.. det får räcka så för idag tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar