måndag 18 mars 2019

grejat hemma..

Idag slaktade jag en ankhona som blivit halt.. tråkigt men så är det ibland när man har djur.
Den blir mat så det var ju inte förgäves som den dog.. Jag har röjt skräp i trädgården och har snart fått ihop ett lass till tippen.. Släpkärran tömdes på gödsel.. det blev några skottkärror att köra ner i slänten, men det behövs mer. Jag städade några kaninburar och tömde skräpet på komposten/gödselhögen. Sen skyfflade jag ur min närmsta hönsgård.. 3 kärror ler/smuts/sand och jord.. Dessa kärror tömdes på gödselhögen och krattades ut.. Nu kan jag nästan odla direkt på gödselhögen.. har ju köpt foderbetor, fodermärgkål mm.. Här är de nya odlingsbäddarna.. inte vackra men sällsynta.. det är funktionen jag vill åt.. inte ha någon utställning. Gjorde dem ganska höga... och mot skogen ska jag nog fästa nät för ärtor/bönor.. men vi får väl se..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar