måndag 11 februari 2019

vakat vildsvin och dov...

Nytt försök på kompisens mark.. Kompisen satt på pass igår där jag satt i lördags och såg några grisar gå förbi.. så jag ville göra ett försök. Jag var på plats kl 0700.. Rulltunnan såg inte ut att ha flyttat sig... men halmen var nog besökt. Jag satt till kl 0930...men det blev inget..Jag packade ihop och gick ner för att kika.. Majsen som jag strödde i halmen var borta och det fanns klövspår i marken.. jag tror att det kan ha varit gris. Idag hade jag med spraytjära så jag kollade på trädet som jag tjärade i oktober.
Fullt av jack från vildsvinsbetar...så det blev till att spraya på ny tjära. Jag åkte bort till andra åtelplatsen.. där verkade det inte ha varit nåt.. Jag sprayade lite tjära på det gamla tjärträdet där också.. Det får bli mer jakt inom kort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar