lördag 9 februari 2019

vakat vildsvin och dov..

Åkte upp till kompisens mark i morse. Klockan hade jag ställt på kl 0500 så jag var uppe rätt tidigt. Det var kolsvart när jag smög mig fram till vakpasset.. Det ljusnade lite senare och några korpar flög förbi..Jag satt och passade till kl 0930.. Sen gick jag till bilen och stötte ett dovvilt...en svart liten hind... sicken otur! Jag försökte smyga efter den men det var lönlöst. Det fanns gott om spår efter både hjort, rådjur och älg men även efter räv.. Jag fixade åteln innan jag åkte hem.. en halv halmbal ströddes under de stora granarna på åteln.. sen hällde jag majs i rulltunnan och i halmen.. Halmen sprayades med ekollon lockmedel.. Tjära hade jag glömt så det får jag ta med nästa gång. Jag passade även på att strö halm och majs vid den andra åtelplatsen som finns på marken.. jag ska fixa en rulltunna dit också så småningom..
Här är ett kort från dagens pass.. rulltunnan syns bakom björken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar