lördag 16 februari 2019

ny åtelplats..

Kompisen har en del utav sin mark rejält bevuxen.. Det har varit behov av att gallra en längre tid vad jag förstått det.. Jag frågade om man inte skulle kunna hugga ur en liten glänta och fixa ett pass där med. Jo jag fick gärna kolla läget där.. Först och främst behövde jag röja körvägen in till en liten vändplan och vändplanen behövde också röjas. Jag tog en fogsvans som jag hade i bilen och traskade dit..  Körvägen in rensade jag fort.. den var igenvuxen av julgranar i olika storlekar.. vändplanen tog något längre tid. I kanten på körvägen låg resterna av ett vildsvinskadaver.
Kompisen har inte besökt den delen av marken på flera år.. grisen kan ha varit påkörd och insläpad genom grinden i viltstaketet kanske? När vändplanen var röjd var det dags att kolla ett pass.. Skogen innehöll 2 stora kullar så jag gick upp på den ena som var runt 100-150m lång.. Mitt på kullen fanns en vältrampad viltstig.. och nedanför kullen var det tätt utav granar.. Älgskit, hjortskit och vildsvinsbök fanns det också. Ungefär 10 m från där viltstigen gick ner fanns det en bra kant på berget som passade för ett bygge. Jag spanade in mot tätningen och med kvistning av granarna så skulle jag få en fin glugg. Tanken är att bygga ett lågt gömsle likt en militär o-plats...och grönt ledljus skall monteras framöver. Jag kvistade granarna och tog vara på riset till gömslebygget.  Det blev till väggar men jag ska komplettera med ett tak också..typ pressening och camouflagenät..
Från bilen blir det cirka 50-60 m att gå.. Förhoppningsvis ska jag kunna sova i bygget i sommar om jag blir trött när jag vakar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar