torsdag 18 oktober 2018

gåsjakt blev kråkjakt .

Beslutade mig för att göra ett försök på gässen i morse.. Strax efter 0600 gick jag ut på majsfältet och riggade mitt liggömsle och mina bulvaner..  Jag hittade inte mina kanadagäss så det fick bli grågäss och ett knippe kråkbulvaner..  Vid 0720 kom första kråkan förbi och den blev förvånad när marken öppnade sig och jag skickade iväg en laddning bly.. Kråkan damp ner i backen...Några kråkor kom efter men de genomskådade bluffen.. jag fick bättra på camouflaget..  Det funkade för strax efter fick jag ner nästa kråka.. Kajorna släppte jag idag.. Vid 0800 kom 2 gäss flygande och de gjorde ett varv...och beslutade sig för att landa på grannens åker.. det var ju otur.. Jag fick några kråkor till innan jag gav upp... så det blev 6st.. Gåsflocken såg jag inte skymten av.. kan hända att de kommer senare.. men klockan var ju 1100 trots allt.
Jag passade på att kolla grisspår ute på åkern och det verkade vara ett vuxet djur som gått där.. En bärkasse fylldes med majskolvar som låg kvar efter skörden...Jag pratade med bonden efter jakten och han tyckte att jag skulle sätta ett torn vid denna åkern med.. för det skall odlas majs även nästa säsong..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar