onsdag 17 oktober 2018

åtlat och diverse..

Gillrade av kråkfällan idag.. det blev ingen fångst. Kajorna är ute på åkern för tillfället då bonden skördar vall. Jag åkte bort till vaktornet och hängde upp åtelkameran igen.. och framför kameran hällde jag ut en majsbomb.. Fullmånen närmar sig så det vore kul med grisbesök nu.. Grävlingfällan inne på gården gillrades upp.. så med lite tur kan den sista grävlingen gå in. Ute på åkern där majsen skördats satt det säkert 100 kanadagäss.. De satt där häromdagen också så det kan vara läge för jakt snart.... Jag var iväg och betade om min småländska rävfälla också.. En bit av en anka.. eller rättare sagt halsbiten med skinn och fjädrar.. Och dessutom hade jag med mig alla fjädrar från ankorna som jag plockade och strödde kring fällöppningen.. Rävåteln bakom traktorgaraget fick en påfyllning och jag täckte med sten så det lär vara länge... Framåt vintern styr jag ut rävarna på åkern istället.. en flytt av åteln ungefär 100m... men det brukar funka..  Hemma ägnade jag tid åt att städa hönshus och riva ett ankhus.. tanken är att bygga ännu ett hönshus till...Igår krattade jag löv i 2h men det kan man inte tro när man tittar ut idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar