torsdag 26 juli 2018

kråkfällan..

Kollade kråkfällan nu ikväll. Ytterligare en skata var fångad. Jag tog med mig den som lockfågel till fällan hemma i trädgården. De andra 2 sitter kvar. För säkerhets skull fyllde jag upp en glassburk med vatten till åt dem. På vägen hem spanade jag efter flocken med dovvilt.. de var inte där ikväll men på åkern bredvid stod en älgko med 2 kalvar! Skoj för det är inte ofta man ser det. Jag kikade på åkern där jag såg räven smita över vägen igår kväll också.. och ikväll stod räven på åkern.. jag var ju lite tidigare idag än igår när jag passerade. Väl hemkommen så gillrade jag upp några kråkfällor bakom huset.. jag har nämligen hört både kråkor och skator varje morgon det senaste.. och gott om nötskrikor är det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar