fredag 8 juni 2018

Simmat i sjön..

Köpte mig en våtdräkt häromdagen så det var dags att testa. Tanken är att jag ska börja öva för både swimrun och triathlon.. Imorgon går det tydligen ett swimrun i Borås, så det var synd att man inte hunnit träna nåt än.. Våtdräkten funkade fint och det var inga problem att doppa sig..den värmde skönt och gav en viss flytkraft. Jag har köpt en med korta armar och korta ben. Inom swimrun har man en del tillbehör även när man tävlar som jag förstått det hela. Paddlar att hålla i händerna och en flytdolme att ha mellan benen.. Nåt sånt har jag inte skaffat men det dröjer väl inte länge om jag känner mig själv rätt.. mina speedcross skor ska tydligen funka att simma i...men jag tror att jag ska se mig om efter ett par riktiga swimrun-skor.. Och helst vill jag ha tag på en tränings och tävlingspartner för man tävlar i 2-manna lag på de flesta tävlingar.. Nåväl jag kan ju träna själv till en början.. Idag simmade jag i över 1h.. sträckan vet jag inte men det var garanterat över 500m totalt.. förmodligen en bit över det också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar