tisdag 27 februari 2018

Vakat räv..

Under dagen åtlade jag rejält vid mitt vaktorn. Kl2030 fick jag ett tomt kort från åtelkameran..kanske räven som gått förbi?  Jag körde ner till tornet vid 2230 och fick se en räv mitt ute på åkern. Inte lätt att ta sig till tornet utan att det märks.  Det knakade i den frusna snön. Vinden låg på rejält..fast från rätt håll..om man bortser från att det blåste in iskyla genom gluggen. Idag hördes inga rävskall... men vid 0145 började det vråla..skrika och låta som om någon ströp sin kärring.. troligen var det ett rävslagsmål. Vid 0200 kom något springandes.. det visade sig vara en hare. Jag har fått flera tomma kort vid 0230 så jag bestämde mig för att sitta kvar till 0230... Men det blev inget.. och nu börjar jag bli irriterad på att rävarna inte vill visa sig.. det har varit många kalla timmar sen förra räven.. Av nattens 4h var det behagligt i 30min.. resterande tid har man suttit och frusit på ren envishet...det är hårt att vaka räv utan värme..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar