måndag 26 februari 2018

Vakat räv

Satte mig i gristornet vid 1930.. Det var riktigt bra månljus så det bådade gott. Men det var riktigt tyst och dött.. märkligt tyst. Men rätt vad det var när det gått 1.5h.. så började 2 rävar bråka framför tornet ett par hundra meter bort.. Jag kunde inte se dem och 2 rävar
började hoa bakom tornet också...  ..endast 50-100m bort!  Jag satt tyst..2 rådjur gick ute på åkern.. Plötsligt började det väsnas utav en skata i busken bakom tornet. Ett djur kom springandes.. först trodde jag att det var en räv men det var en hare.. En uggla kom flygandes och landade i trädet framför tornet. Rävarna skällde till och från men visade sig inte. Jag packade ihop vid 2315.. Tittade på mobilen och jag hade fått kort från åteln vid vaktornet.. 2030 hade något passerat kameran. På morgonen fick jag ännu en bild..0230 var tiden denna gång.. men det gick inte att se något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar