onsdag 3 januari 2018

Fångstmannabekymmer..

Jag gick ner till rävfällan som slagit igen.. Nu är bäverillern fångad tänkte jag. Jag lös in i fällan.. men kunde inte se nån.. jag lös in i minkfällan som jag byggt på.. tom även den trots att den slagit igen. Illern hade fått upp luckan på nåt sätt!? Jag blev förbannad för nu var det 4e gången!!! Jag åkte fångstrundan bort till de båda bondgårdarna.. Grävlingfällan i ladan hade blivit av med betet? Ett rådjursben som jag hängt upp i en grov najtråd över trampplattan.. känns som en människa plockat bort betet? Jag kastade in hundkulor i fällan.. Andra fällan var orörd. På nästa bondgård hade ena grävlingfällan slagit igen.. men den var tom.. troligen illern som varit framme.. den går genom gallret. Minkfällan var tom.. En frustrerad fångstman kände sig överlistad för denna gången..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar