onsdag 3 januari 2018

Fångst trots allt!

När jag kom hem från den misslyckade fällrundan så gick jag ner till rävfällan. Jag skulle gillra upp den på nytt och kolla hur illern kunnat ta sig ur en 4e gång.. Jag hade med spik och hammare och en såg. Men först öppnade jag inspektionsluckan och lös in.. och såg man på! En yvig svans åkte ut genom hålet där minkfällan sitter fast. Fort som fasen klämde jag ner fogsvansen i springan mellan rävfällan och minkfällan.. Illern var nu i minkfällan!! Fort upp och hämta puffran.. Riktade in revolvern i gaveln på fällan..pang! Illern hoppade till och lyckades trycka upp luckan och klämma sig mellan sågen?!! Rena rama matrix-bäver-illern!! Jag öppna locket till rävfällan och illern sitter där som illern Göran.. helt oberörd.. Märklig iller? Rena superman.. Hursomhelst så fick den vad den behövde och hönsen är trygga nu.. Kul att jag listade ut att det var en iller redan första gången den tog sig ur fällan.. lite trapper-skills har man allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar