söndag 21 januari 2018

Åtlat och kollat spår..

Vid vaktornet strödde jag ut en hel mängd kattkulor.. Räven lär ha jobb i flera timmar om inte dagar med att hitta allt..
Jag kollade åkern vid vakkojan.. och mycket riktigt så fanns det grisspår från en hel flock där jag sett dem.. inga hallucinationer med andra ord..puh! Grisarna hade gått precis bakom en tall på åkern där jag tidigare hade ett camonät uppsatt. Får jag lov så ställer jag ett torn där.. Jag kikade även där rävarna brukar springa nattetid.. bonden har lagt en hög med gamla halmbalar där så jag kollade om de grävt nåt gryt bland dem.. men det gick inte att se.. Rävarna hade sprungit över hela åkern i stort sett även om vissa remsor var upptrampade som stigar.. Jag kastade ut de sista kattkulorna i kanten på hästhagen.. och lite framför vakkojan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar