onsdag 20 december 2017

Vakat räv

Satte mig i vaktornet 2200.. Fuktigt och dimmigt väder.. 2345 började en räv skälla på avstånd. Den kom närmre och efter en stund så var det 2 skällande rävar i andra änden av åkern.  Jag gjorde mig beredd och la upp bössan i gluggen.. Efter en stund slutade de skälla och då brukar det vara hett.. Det började tassa i snön till höger om tornet. Jag kikade ut och fick se en räv på knappt 10 meters håll. Bössan var i en glugg och räven i en annan.. Räven stannade upp.. sekunden efter hördes skall ifrån 2 olika rävar 150m bort... med andra ord var det 3 rävar i farten.. Rävarna skällde en bra stund och jag smög in bössan i tornet igen. Klockan 0200 hördes tassande rakt under tornet.. men räven visade sig inte framför gluggen. Jag satt kvar till 0230.. Imorgon smälter snön antagligen bort.. så nästa vak lär dröja...tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar