tisdag 19 december 2017

Åtlat

Jag kom inte iväg igår kväll....och räven dök inte upp där hemma.. Så i morse åkte jag till bondgården.. Jag satte mig i vakkojan.. bonden jobbade med fodret så chansen att en räv skulle dyka upp var inte så stor. Kråkorna dök upp däremot och jag lyckades med att skjuta bom.. sen försvann allesammans..  Jag kollade spåren nere där jag åtlat.. och både räv och en trolig iller hade varit framme och sprungit.. Får nog ta och släpa dit en minkfälla.. Jag åkte den vanliga rundan och kollade vid vakloftet.. räven hade gått precis nedanför gluggen.. Sist av allt så kollade jag vid vaktornet.. där åtlade jag rejält igår.. Det fanns lite fjädrar kvar men annars var det renskrapat och upptrampat av rävspår.. Jag fyllde på åteln med den lilla påsen med kötthack som jag hade med mig. Sen satte jag mig i tornet 40min... ibland dyker räven upp på dagtid också..men inte denna gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar