fredag 15 december 2017

Åtlat

Skar ut innehållet ur 6-7gäss och kapade små bitar....det blev 2 bärkassar med gott.. Jag åkte till vaktornet och där fanns det bra med rävspår idag...även spår från hare och rådjur. Jag sprayade tjära på tjärträdet och strödde ut innehållet från ena bärkassen.. Sen åkte jag hem till bonden och lämnade några bullkransar.. jag hämtade bröd på bageriet tidigare under dagen och bullarna är ofta fullt ätliga. Bonden tackade så mycket.. Jag gillrade upp kråkfällan idag.. den hade inte en gnutta snö i sig så antagligen har fåglarna härjat bra i buren.. Utanför kråkfällan gick det rävspår och bort förbi vakkojan. Jag kastade ut den andra bärkassens innehåll.. ut över åkern och där det låg mest snö.. allt för att underlätta ett vakpass. Äter inte kråkorna upp käket innan det mörknar så lär det bli spring på rävarna ikväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar