lördag 21 oktober 2017

Gäddfiske..

Broder Tuck ville ut och fiska. Min eka ligger fortfarande i sjön så vi bestämde oss för att ta den.. Broder Tuck tog med sin lilla motor så vi slapp ro. Det var bara att hoppa i flytoverallen och greppa ett spö och en låda drag. Vi körde trolling till det tilltänkta fiskestället. Jag hade ett hugg men lyckades inte kroka fisken.. Vi fiskade lite i några vikar... broder Tuck med jerkbait och jag med en liten bomber wobbler.
Vi vände hemåt efter ett tag och körde förbi där jag tidigare hade ett hugg..  Det gav resultat för nu fick Tuck ett hugg och lyckades med att kroka fisken.. en liten matgädda på ca 2kg..
Vi fortsatte hemåt mot min båtplats...men gjorde en liten avstickare mot en grundrygg som går ut i sjön.. även det gav resultat då Tuck krokade en andra gädda i samma format. Gäddorna rensades och hamnade i min kyl.. antagligen blir det gädda med äggsås... gött..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar