onsdag 25 oktober 2017

Fångst...

De första två fällorna var tomma.. Men på andra gården var det fångst i ena fällan.. jag gick fram och fick se en blöt katt... Han var tacksam åt att få komma ut.. Jag åkte vidare till grävlingfällan nere i å-kanten.. Och såg man på!! Den hade slagit igen.. Jag fick se att det var gnagt ett litet hål i luckans ovankant.. Jag lossade inspektionsluckan och lös med mobilen.. Det verkade tomt.. otur!! Brödbitarna som jag slängde in i fällan sist var borta. En ekorre eller råtta borde inte ha kunnat utlösa fällan...eller? Jag funderar på om det kan ha varit en mink,iller eller rent av en mård som tagit sig ut. Minkfällan brevid stod orörd.. den är lite liten för en mård tror jag.. Jag tätade hålet i fällan och tog ner rådjurshuden och huvudet som jag hängt i trädet brevid.. Gillrade upp fällan på nytt med rådjursresterna längst in i ena änden.. Jag gillrar av fällorna imorgon igen.. eventuellt tar jag med en slagfälla för mink istället.. de behöver man inte vittja dagligen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar