fredag 11 augusti 2017

Räv nummer 9

Satte mig och vakade från mitt torn igår.. 2045 var jag på plats och min kompis hade sagt lycka till... Jag som är skrockfull trodde inte att det skulle bli nåt skjutet då men hoppades ändå på att vildsvinet skulle visa sig. Nu hade jag tjärat så min vittring borde döljas bra.. 2100 hörde jag en gris grymta uppe i skogen.. ljudet hördes bra då det var vindstilla. En räv dök upp på åteln.. jag som trodde att de var slut. Jag riktade in studsaren och tryckte av.. skottet kändes bra så räven borde ligga på plats. Vid 2215 avbröt jag för att kunna hitta räven..  När jag kom fram till buskaget så möttes jag av en väldig stank och att det prasslade en bit bort.. det luktade starkt som bare den. Jag fegade lite och beslöt mig för att kolla efter räven i dagsljus istället.. Idag när jag kom till tornet så såg 2 större bökade partier och några minde bök.. Räven låg dessutom där jag trodde.. gott att man inte tog fel på skottkänslan..perfekt fem-etta..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar