onsdag 16 augusti 2017

Bockjakt...

Tog mig till vetefältet för att ta mig en bock. Bonden hade inte skördat igår som han sa så vetet var högt. Jag smög i traktorspåren fram till ett lämligt ställe. Jag satt tyst i en timme och tittade på duvorna som flög förbi och nötskrikorna i vildapeln... En duvhök skrämde bort dem. Jag flyttade mig 10m bakåt för det kändes som jag skulle sitta bättre där. Minuten efter tittade en bock fram i buskaget.. Han stod och spanade men bara huvudet var synligt i vetet. Han kommer väl närmre så jag väntade. Nåt fick honom att gå in i buskaget igen.. en stund efter så skällde bocken. Jag gick fram en bit utifall att han skulle dyka upp igen. Det började prassla i busken 5m ifrån mig.. En grävling kom rakt mot mig och jag höjde studsaren och sköt den på 2.5meters håll.. Den stendog.. Bocken tar jag innan veckan är slut...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar