tisdag 7 mars 2017

Vakat räv..

Skulle tagit mig ut till skogsåteln men ändrade planen.. Jag åkte till bondgården istället och var på plats 2000..Från grannhuset några hundra meter bort hördes röster..lät nästan som en fest. Det dröjde inte lång stund innan jag hörde 2 rävar hoa.. Bara att vänta tänkte jag... 2130 hördes en hund skälla bortanför bondens hus.. det brukar vara ett gott tecken.. och 2135 såg jag någor röra sig ryckigt och nervöst framme på åteln.. In med den i kikaren..jodå en räv.. PANG!! Knall fall med 6.5an.. Jag satt kvar en halvtimme till men bestämde mig för att packa ihop.. ryggen behöver vila. Väl framme vid räven i pannlampans sken så ser jag att det är en skabbis..äcklig sådan.. gott att den slapp lida mer.. Jag gick till bonden och berättade.. Bonden vill ha rävarna kvar för att de jagar sork.. men jag har upptäckt att det finns flera skabbrävar och att populationen kring gården är större än sig bör.. Jag har sagt att det behöver gallras, skabbrävarna är okej att plocka bort tycker bonden.. Det finns en skabbräv till vad jag vet som ser hemsk ut..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar