onsdag 8 mars 2017

Åtlat.

Nyfiken på om någon räv besökt åtlarna under natten. Först åkte jag till skogsåteln längst bort.. Där fanns det rävlöpor ner mot åteln och i kanten runt. Jag kastade ut slantbitar av grillkorv och lite rostbröd. Nötskrikor och en rovfågel hördes så de borde locka in räven tills ikväll. Jag åkte vidare till vaktornet och där såg det ut som sist.. inga nya rävspår. Lite kattmat offrades. Sen åkte jag till vakloftet och kikade.. där fanns rävspår men osäkert hur gamla..kan vara ifrån de två rävarna jag sköt vid tornet?  Kattmat slängdes även här. Sen vidare till bondgården.. där såg det ut att vara nya spår.. eventuellt från två olika rävar.. gott! Kattmat ströddes i kanterna av den öppna ytan.. Inatt är det förmodligen sista natten med snö.. så skogsåteln får prio ett.. de andra åtlarna är öppnare och kan funka i månljuset..  Här är bilder från skogsåteln..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar