söndag 5 mars 2017

Lockat räv...och kanske lo..

Jaktlaget kallade till samling för lojakt.. tyvärr såg jag messet försent.. När jag dök upp hade de redan hunnit ut och då jag inte fick tag på någon så begav jag mig ut på egen hand. Det låg några cm nysnö i terrängen så jag gick mot höjderna längst in i marken.. där har lodjur passerat flertalet gånger. Jag satte mig i vägkanten och lockade med harskrik..  idag fick det bli trånga pass då hagelbössan var med. Nästa pass tog jag i kanten av en höjd där skogsvägen delar sig.. före passet ringde jag talsvaret för säkerhets skull.. Jag tutade på några serier och harskriket lät riktigt plågat.. Inget hände så jag tog mig över berget och lockade mot den högstammiga skogen i kanten av berget.. uääää uäää uääääääääää vrålade pipan..  Men det tycktes inte bli nåt.. Ett gammalt rävspår såg jag och massa spår från ekorrar..  Det började snöa för fullt när jag åkte från marken så imorgon är det fina förutsättningar för jakt... dessvärre är jag låst på jobbet! Surt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar