söndag 5 mars 2017

Åtlat..

Fyllde på den gamla skogsåteln när jag ändå var på marken och jagade. En bärkasse fisk och köttslafs.. Marken var vit av snö men det syntes inga rävspår.. bara ekorren som vart framme och en rovfågel.
Jag åkte vidare till mitt vaktorn... men där snöade det inte än... det är några mil mellan markerna.. Idag såg jag 3 rådjur ute på fältet och ytterligare 2 rådjur på närliggande åkrar. Jag åtlade med massa småbitar idag.. hackad ost... tärnade rotfrukter.. och kattfoder.. Min förhoppning är att det räcker till imorgon kväll.. småbitarna kommer locka både sork och kråkfågel.. och det kommer locka räv ihop med kattmaten.. Imorgon ligger det säkert ett lager snö.. På vägen hem åkte jag förbi vakkojan på bondgården och strösslade ut lite kattfoder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar