måndag 27 mars 2017

En härlig tid..

Trots att de flesta jakter är slut så är våren en härlig tid. Att kunna gå en kvällsrunda med hundarna och njuta av naturen är något jag gillar. Idag såg jag 5 rådjur på ängarna hemmavid. Morkullorna är i farten och flyger över trädtopparna. I tjärnen ligger det knipor.. jag hoppas att de ser mina holkar som jag hängt upp. Grävlingen är ute och traskar också för på många ställen syns det nosgropar. Ett par ringduvor sitter hemma i slänten dagligen så antagligen så häckar de i närheten. Påkörda paddor ligger här och där.. och än har jag inte hunnit kolla grodpölen vid sjön.. Där brukar det vara fart efter snösmältningen. Att det är mars månad märker man på katterna.. de ligger på gräsmattan och åmar sig... terriern jagar bort dem kvickt! Bin och myggor och andra småkryp har tittat fram.. vårsolen gör gott. Till helgen är det öringpremiär.. det kan hända att man ger sig utåt Marstrand och prövar lyckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar