tisdag 28 mars 2017

Cyklat med stövarn..

Idag tog jag fram min mtb och pumpade däcken.. sen hämtade jag stövarn.. Först gick vi en bit så han kände sig lugn jämte cykeln. Det gick fint så när han hade kissat så trampade jag på lite lätt. Han kom in i travtempot ganska fort och då fick han beröm.. ville han öka och galoppera så bromsade jag honom lätt med kopplets hjälp. Vi cykla/sprang 2km längs grusvägen och sen vände vi hemåt igen.. 4km totalt med andra ord. Det gäller att avsluta innan han tröttnat på aktiviteten... nu blev det bara till en postiv grej. Cykelträningen är för att hålla igång under icke jaktsäsong och det är stärkande för tassarna.. att hunden blir lugn och fin hemma är en extra bonus. Att cykla 3mil i veckan med stövarn kommer nog inte bli några problem. Jag lämnade hunden hemma efter turen och tog mig ut i skogen en vända.. markägaren har gjort fina mtb-stigar då han älskar att cykla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar