torsdag 23 februari 2017

Skogen med stövarn.. 173h

Parkerade i början av marken och traskade mot åteln..  Stövarn vädrade längs vägen ovanför sjön där jag åtlat.. Gässen på isen var borta. Vi gick vidare till åteln och där släppte jag honom vid ett gåskadaver som var ordentligt tuggat.. Han stack iväg och gjorde en lov runt åteln.. sen gjorde han ett varv mot terrängen vi passerat. Han kom tillbaka och började nosa i sjökanten där räven brukar gå.. Strax efter stack han iväg målmedvetet.. 1.8km bort! Efter en liten stund vände han och kom tillbaka i sitt eget spår.. Han sökte upp mig och vi gick till bäckravinen..Där hade det varit rävbesök också.. I ravinen låg det 2 söndertuggade gäss och en bit ifrån låg det ytterligare 2 skrottar..  Jag sa åt hunden att ta busen och nu stack han iväg med en väldig fart.. En helikopter höll på att bröta en bit bort och förde ett himla liv.. men att döma utav pejlen så verkade hunden driva något efter en stund. Jag gick för att ställa mig på pass.. Det buktade i ett område där de håller på och fyller med sprängsten.. runt..runt..runt.. men sen gick det vidare.. till nästa ställe med lika mycket sten och timmerhögar...Jag gick mot området där det skall finnas ett gryt.. men jag kom inte över bäcken idag.. den var en fors... Jag såg på pejlen att hunden sökte sig tillbaka till platsen där vi senast sågs... jag traskade dit och han mötte mig på vägen.. Han verkade trött idag så vi åkte hem.. 1.6mil med 7.5km/h i snitt blev det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar