måndag 13 februari 2017

Skogen med stövarn... 162h

Efter att ha sovit 2h så gick jag ut med stövarn på morgonen.. I början av marken fanns det harspår men jag ville ha tag på en räv så vi gick vidare. Nere på isen hade rävarna dragit i gässen igen så där släppte jag hunden. Han var iväg en vända men kom tillbaka. Vi gick till bäckravinen och där gjorde stövarn några skall.. Hade han hittat en mård tro?! Jag skyndade mig dit men han gick vidare.. Det fanns rävspår och eventuellt var det räven han följde nu. Han kom tillbaka men jag skickade iväg honom i spåret igen. Det verkade funka och nu drog han långväga genom marken .. Drevet gick.. Det buktade snävt i ett område men tyvärr inne på fel mark.. Drevet kom närmre efter 45min och det vände blott 100m bort..  och fortsatte att bukta i samma område som förut.. Där fanns det harspår häromdagen så nu verkade mer som hare än räv.. Jag fick inget skjutet idag men hunden fick ihop 3.6mil.... inte illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar