måndag 13 februari 2017

Gårdagens rävvak..

Satte mig i vaktornet 20.30..Månskenet var precis lagom för att lysa upp den mörka åkern... Ganska omgående hördes räv skälla.. 2 olika framför tornet.. men även en bakom!
Det skällde jättenära så jag lyfte upp bössan för att vara beredd.. Då såg jag en räv på 50m håll som jag skrämt..och den for som en raket.. nackdelen när de kommer flera samtidigt. Framåt 23.00 så kom de närmare igen.. Jag såg nåt så jag kollade i kikaren.. en hare!  Men samtidigt så skrämde jag en räv igen!!! Jaja..de kommer väl tillbaka igen.. vid 02.00 testade jag några muspip.. En uggla kom farande och landade på tornets ben.. jag gjorde några pip till och den flög upp på taket. Jag testade harskrik istället..  några omgångar lock och strax hördes rävarna komma närmre igen. De slogs och kivades och kom in på 50m i buskaget.. för mörkt att se nåt men de var inte direkt diskreta. Plötsligt såg jag något i åkerkanten.. fort en koll i kikarn..ÅH DÄR SKRÄMDE jag dem IGEN!!! Det blev ett illvrålande på dem och de drog iväg.. Jag satt kvar till 04.40 men nån räv blev det inte.. jag som hoppats på en triss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar