söndag 8 januari 2017

Vakat räv..

Jag hade lite beslutsångest över vilken åtel jag skulle välja..  Det var molnigt och dimma och lätt regn.. Vakkojan och dess rävar lockade men min dotter sa att jag skulle välja tornet. Ett klokt beslut.. Jag var på plats 2000... Det var disigt men sikten var rätt ok.. 2030 hördes första räven.. uppskattningsvis var den 500m bakom tornet... Sen hördes räv åt andra hållet fast längre bort.. Det tystnade och kändes heldött.. Halsbrännan som jag fått av att sitta still flera kvällar började göra sig påmind..  Jag funderade på om jag skulle ta och åka till vakkojan ändå.. men 2230 hände det nåt! En skugga gled fram ifrån änden på buskaget... jag kikade efter och nog var det en räv! Jag följde efter med bössan och inväntade skottläge.. räven stannade..PANG!! Knall och fall.. räven låg stendöd 60-70m bort. Jag satt tyst och hoppades på efterföljande sällskap.. Hansbrännan gjorde sig påmind igen så jag packade ihop vid 2300.
Rävens skinn blev förstört.. Lapua mega i 6.5an är rena dynamiten... Hursomhelst så var det räv nummer 6 på den åteln den här säsongen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar