tisdag 31 januari 2017

Jagat och åtlat..

Var förbi bondgården i morse.. Tanken var att skjuta en räv om det dök upp någon. Det gjorde det inte men jag fyllde på med käk på åteln framför kojan...kattfoder och en duva ifrån gården fick det bli..Jag åkte vidare och gjorde en snabb visit på gården med duvorna.. ett bomskott blev det.. duvorna som är kvar är snabba och smarta.. de har lärt sig att hålla sig borta när jag dundrar in på gården. Borta på gården där jag har mitt vakloft där härjade kajorna.. Men som vanligt stack de så fort jag visade mig. Jag strödde kattfoder utanför vakloftets glugg. Jag åkte vidare till tornet och gårdagens käk var borta.. och idag stank det räv på åteln.. de har antagligen pissat in reviret rejält. Nytt kattfoder ut på åteln.. Sen blev det hemfärd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar