tisdag 10 januari 2017

Åtlat..

Snön regnade bort igår kväll så mitt vakpass uteblev..surt! Men jag åkte bort nu på förmiddagen och kollade läget.. Vid tornet gick jag fram och gjorde en ordentlig koll. 2 av gässen som jag fäst fast fanns kvar och en ytterligare som låg lös.. det innebär att räven släpat bort 7-8st.. för jag hade med 2 sopsäckar mer gäss för ett tag sedan..Det såg ut att vara leriga tassavtryck i snön som låg kvar på en fläck..det borde innebära att det finns en räv kvar som jag trott...kanske fler... Vid vakloftet var det mesta av gåshacket borta och det flög mycket kråkfågel runt åteln..och gården... inga möjligheter att se några spår..Jag åkte vidare till nästa åtel..Borta vid vakkojan skar jag bort lite av starrgräset..det ger mig en större yta med ljust gräs på åteln.. och så slipper jag titta på tuvor som rör sig när tröttheten kommer.. Även kring denna gård flög det mycket fågel.. bössan var hemma och det tycktes de förstå...annars sticker de direkt men inte idag... Samtliga åtlar fick kattmat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar