torsdag 22 december 2016

Bondgårdsjakt och åtling..

Började morgonen på bondgården med vakkojan. Fick skjutet en kråka och en duva och en kaja. Kajan och duvan blev åtel vid kojan..samt några nävar kattfoder... det jag la ut häromdagen var borta..istället låg det rävskitar där... Nästa bondgård var det gott om duvor på... 4st fick jag skjutet innan flocken drog.. en duvhök hjälpte till med decimeringen.. Jag åkte vidare och kollade om gässen satt kvar på åkern.. det gjorde de! Över 100st!  Ska bli skoj på juldagen...då smäller det! Jag kollade läget utanför vakloftet och rådjursskinnet med huvud var borta...likaså revben och allt annat jag lagt ut.. Kattfoder och duva blev åtel idag. Jag åkte vidare till vaktornet.. jag tjärade där häromdagen så det kanske inte varit nån räv där tänkte jag.. Men ack så fel jag hade.. endast 3 av 5 utlagda gäss låg kvar så har inte räven varit där så har grävlingen det.. En ormvråk satt i buskarna..  Ny kattmat slängdes på åkern..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar