tisdag 20 december 2016

Åtlat och tjärat..

Kollade läget vid vaktornet.. Älgrevbenen och hjortens ryggrad och skinn låg kvar.. men gässen och ankorna var borta.. Jag bättrade på med 5 grågäss och en påse äggskal och brödskalkar i åkerkanten.. Sen tjärade jag lite på ett vält träd neråt i den vanligaste vindriktningen från tornet.. det dröjer väl några dagar till nästa vak så rävarna hinner nog vänja sig vid tjärdoften. Ska bli skoj att se om det vågar sig fram någon gris framöver. Jag kastade ut en näve hundkulor på åkern framför tornet. Jag åkte bort till vakloftet och slängde två nävar hundkulor där med. Näst ut var vakkojan på bondgården och där strösslades kattkulor i gräset. En hel del kråkfågel och duvor kring gården idag.. När jag kom hem så lastade jag in ytterligare en säck med gåskadaver.. Jag åkte bort till hemmamarken och åtlade med gässen på hygget... Eventuellt blir det ett stövaresläpp där imorgon bitti..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar