onsdag 23 november 2016

Vakat..

Kan man inte vaka på kvällen så får man väl göra det på morgonen istället.. Idag var det dimma över nejden.. korparna var på åteln när jag steg ur bilen. Jag smög mig mot tornet men deras skarpa sinnen anade oråd. Korparna flög och jag klättrade upp i tornet. En flock med skator dök upp.. 7 st för att vara exakt. Korparna cirkulerade runt åteln men vågade sig inte ner. 2 st kråkor landade på åteln.. och en koltrast
 Efter en stund kom en ormvråk.. och några nötskrikor. Massa småfåglar fanns det också.. skatorna satt kvar i 2.5h och verkade inte se mig trots att jag satt utan rånarluva i tornet.. Men någon räv såg jag inte skymten av.. inte heller några rådjur eller harar. Det var lockande att skjuta en kråka med studsaren men jag avstod..  En bit ifrån åteln hade något djur grävt i en slänt.. kan det vara räven som påbörjat ett grytbygge? Marken verkar hålla rätt kvalite för ett rävgryt..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar