torsdag 24 november 2016

Skogen med stövarn.. 94h

Idag var det frost.. och solsken.. Härligt väder att vara ute i.. Jag släppte stövarn i ena änden av marken och rörde mig riktigt sakta och smygandes framåt. Stövarn gjorde ett sök på 15min innan han kom åter. Nytt sök på 5min... och ännu ett sök på 5min. Jag dröjde mig kvar vid hygget där jag åtlat och hoppades att han skulle ägna mer tid åt grantätningarna.. jag är säker på att räven tar lega där.. Men hunden ville vidare längs vägen så vi fortsatte.. Isen hade börjat lägga sig på nytt.. en tunn hinna hade det blivit under natten. Längs vägen stod markägarens bil... jag kopplade hunden. Det var bättre att jag testa en annan del av marken om han var ute med sin hund.. Vi gick till bilen och körde några hundra meter ytterligare åt andra hållet. Jag släppte hunden där jag sett harspår tidigare... men det blev inget drev idag...  Nu får det komma spårsnö tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar