tisdag 15 november 2016

Vakat..

Skulle ha vakat igår kväll egentligen.. men det blåste och regnade.. snön var förmodligen borta också så det kändes osäkert på om jag skulle kunna se något vid åteln. Planen fick ändras och jag åkte bort till tornet på morgonen istället.. Hungriga rävar kan dröja sig kvar på åteln tills det ljusnat.. och skabbrävar kan komma i alla väder. Jag hade lite förhoppningar om att kunna skjuta ett rådjur också.. som present till bonden...  Men när jag kom till åteln så var åteln redan rensad på käk..  inte en smula fanns kvar av det jag la ut.... Regnvädret verkade inte sluta heller så någon chans att se nåt fanns knappt..  Två och en halv timme fick räcka..  Men jag tänkte ut lite ideer på hur jag skall kunna göra åteln bättre.. funkar ju inte att fylla på varje dag.. Men idag slängde jag ut rikligt med kattmat.. utan snö dröjer det till nästa vak..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar