onsdag 16 november 2016

Skogen med stövarn... 87h

Hann med en vända i skogen idag.. Isarna känns osäkra så jag valde att släppa längst in i marken.. där finns bara några små tjärn.. Jag gick mot terrängen där det skall finnas ett gryt... Jag letade runt och det verkade som det var grytet jag hittade senast trots allt.. Inget riktigt gryt.. snarare ett enklare krypin. Jag hittade däremot ett fint älgpass... Stövarn drev inget idag men visade stort intresse för ett terrängavsnitt.. nosen gick i backen varv efter varv.. Jag kollade en mårdfälla också och där pep hunden iväg före.. ett skall hördes och han sprang tyst genom skogen men kom tillbaka strax efter.. Jag funderade på om det kan ha varit en tjäder som han stött upp ur sin lega.. eller om han mötte en räv på stigen...
Pejl är beställd nu i varje fall... en garmin astro 320 med t5 halsband... Jag måste få bättre koll på vad hunden drar iväg.. han söker stort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar