onsdag 9 november 2016

Skogen med stövarn.

Det var eftermiddag när jag gick till skogen idag... för på morgonen hade det städats hönshus och kaninburar där hemma.. jag var även och tog upp ekan ur sjön. Först tjärades det vid ett av passen på marken.. denna gång med boktjära. Stövarn släpptes och jag gick sakta genom marken. Han stack iväg på några sökrundor.. Han skallade på nåt utåt en mosse men det var för svår terräng för att se vad det var. Jag gick förbi rishögarna jag laggt upp i vägkanten.. idag hade jag med mig vete att slänga i dem...de ska ju bli musåtlar för räven. Vid hemfärd fick stövarn tag på något och drev i 20 min.. jag tog mig närmre men det tystnade. Efter en stunds tystnad var det drev igen.. men det varade inte så länge.. En stor älg sprang förbi broder Tuck som var med..men hunden kom inte efter..den var nog bara stött. Jag kopplade hunden och gick för att leta spår efter eventuellt drevdjur.. men jag hittade bara gamla rävspår och det mörknade ute så jag gav upp letandet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar