söndag 13 november 2016

Kråkjaktsmorgon..

Kompisen hörde av sig igår.. kråkorna hade invaderat en bondgård.. så vi planerade en jakt. Jag hade en timmes bilfärd och fastän jag körde lugnt så krockade jag med ett vilt..en kattuggla kom farandes rätt in i rutan på bilen och knäckte min teleskopsantenn...jag vände och tog med mig den... Jag mötte upp med kompisen en bit ifrån gården och det visade sig att yttterligare 2 skyttar hade hängt med. Vi riggade bulvanerna på gården och gjorde oss beredda.. jag och kompisen stod i kanten på gården och de andra 2 stod inne på gårdsplan. Första kråkan flög över utom skotthåll.. sen kom några kajor.. kompisen sköt 2... Sen kom det några mindre flockar så även jag fick skjuta fågel..Duvorna på gården lät vi vara till att börja med.. Men då kråkfåglarna verkade utebli så sköt vi några av duvorna ändå. Kråkorna hade valt nåt nytt ställe för dagen.. Vi åkte till en annan gård..men även där var det glest med fågel.. en duva bara. Vi åkte till en liten gård där duvorna håller till i en lada.. men snabba och svåra skott på skrämda duvor gav inte så mycket.. Vi for till ännu en gård.. men där blev det bara en duva..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar