torsdag 10 november 2016

Grejat med vaktornet..

Idag grejade jag med vaktornet.. dörren fick gångjärn....nu var det nämligen färdigbrötat med den. Bänken som jag brukar få vända inne i kojan när jag klättrat in fick sig en omgång med.. jag sågade helt enkelt av den 30cm...så nu kommer man in i tornet utan att flytta bänken.. gött. Sen fäste jag ett snöre i taket och en tygbit på skjutgluggens nedre del.. så nu kan man hänga bössan i kolven och låta den vila på kanten..  En ny räv hade besökt åteln.. fast spåren var små så det var nog en ungräv.. jag hittade även minispår som kan vara ifrån en iller. Ny kattmat på åkern.. ica basic..  På vägen hem såg jag en räv idag med.. fast idag var den 5 km ifrån mitt hus.. Det verkar vara bra altivitet på dem nu på dagtid... intressant..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar