torsdag 18 augusti 2016

Spännande kväll!

Började kvällen med att vittja duvfällan.. en liten sparv hade fångats och utanför satt 50 duvor... sparven släpptes ut och fällan flyttades några meter. Sen åkte jag bort till åkern för att passa på bocken. När jag kom fram så började det regna.. jag satte mig inte ute utan gick till tornet istället. Duvorna som jag åtlat med var borta. Jag klättrade upp och spanade ut. Först kom två kid ut på åkern.. sen en get.. sen ytterligare en get.. sen kom bocken haltandes.
Men även idag på 300m håll.. En rävvalp sprang bakom rådjuren..gött fler rävar att skjuta!! Sen kom en get till..och ett kid ytterligare!  Totalt 7 rådjur!! Jag visste att det brukade gå 5 st där men 7 är ju ännu bättre! Jag väntade på att bocken skulle komma inom håll men det blev mörkt innan den gjorde det. Jag hörde något äta under vildapeln.. sen prasslade det bakom tornet..  en stund senare började det knaka och prassla i snåren...rådjuren skrämdes bortåt andra sidan åkern... nånting började gnugga sig mot trädet där jag sprayat tjära!! Och plötsligt började det grymta..grymta och grymta.. VILDSVIN!!! Så jädra fräckt! Jag satt och hoppades på att den skulle traska fram på vetestubben och visa sig.. Det gjorde den inte.. och jag klättrade ner för tornet..  och gick över åkern mot bilen.. men det kom inget argsint vildsvin springades som tur var...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar