onsdag 17 augusti 2016

Kvällens bockjakt..

Planen var gjord för kvällen.. jag skulle sätta mig i andra änden av åkern och tyst invänta bockens ankomst. Men planerna ändrades.. Bonden tröskade vetet under dagen.. och jag fick sällskap utav en tjatig liten unge...som lovade att vara tyst. Grannbonden höll på att plöja upp åkern längs gränsen där vi skulle satt oss..så vi satte oss i tornet istället..  Först slängdes resterna av duvorna ut till räven. Två rådjur var redan på plats uppe i skogsbrynet.. men en 6 årig unge är inte tyst många minuter.. jag fick räkna med att gå bet under kvällens pass.. men det kunde ju gå och då skulle det vara riktigt lyckat. Efter en och en halv timme var det svårt att sitta still längre för mitt sällskap.. vi beslöt oss för att smyga förbi dungen och se om bocken stod där... Det var två getter som betade i skogsbrynet...och hade de varit lovliga så kunde det blivit en i frysen..  Vi gick runt åkern och sedan till bilen för hemfärd... Himlen lös alldeles rosa i solnedgången..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar