tisdag 5 januari 2016

kollat fällorna

Tog med hunden ut på en vända i skogen..  lika bra att kolla över mårdfällorna på hemmamarken.
Den lilla råttan blev lycklig så hon satt och gnydde hela vägen bort till skogen.. Väl i skogen så for hon som en raket över stock och sten..jag tog det lugnare och lämnade packningen hemma. Först ut att kolla var mårdfällorna vid mitt älgpass..de var tomma. Men det fanns gott om rävspår..jag åtlade kring passet innan förra älgjakten..den gången fick jag gå med hundföraren.. Jag kollade mina andra fällor men de var också tomma.. Hittade inga mårdspår där det fanns snö heller.  Jag stannade till vid mitt konstgryt för att kolla spår..men inga spår denna gång. Jag kastade vete och havre vid öppningarna till gnagarna.. Bild 1 ifrån bäckravinen där jag satt fällor. Bild 2 konstgrytets ena öppning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar