tisdag 5 januari 2016

bondgårdsrens..

Gjorde ett rens på bondgården idag. Var på plats vid 7.30 ungefär. Bonden grejade med fodret så jag ställde mig bakom ladan. Min skelögda kråka ställdes ut och jag väntade. Först ut var några korpar. Därefter kom några skator..och till slut kom kajorna och jag sköt. Det visade sig vara en bom. Bonden verkade färdig så jag gick och ställde mig där jag tänkt.. vid silon. Ett större flock duvor landade på silon och jag sköt omgående två st. De gjorde ett varv och jag fick två till.. Ett gäng kajor passerade och jag fick ner en. Och så fortsatte det ett tag..Det blev totalt 15 duvor och 3 kajor..de som hamnade i gödselbrunnen och i gödselhögen kom inte med på bild.. de fick bli kattmat istället. Jag åkte bort till mitt vaktorn och åtlade med fåglarna jag fått.. denna gång åtlade jag 150-200m ifrån tornet mitt ute på åkern..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar