måndag 16 november 2015

jagat hos bonden..

I morse jagade jag fågel hos bonden.. En kråka och 5 duvor blev resultatet... Duvorna använde jag som bete och gillrade upp en grävlingfälla och 2 minkfällor på gården med... Jag åkte därefter vidare till nästa gård för att se hur inmatningen av min duvfälla gått.. det var renskrapat på både bröd och vete.. Jag stoppade i nytt käk och gillrade den för på gården satt fullt av fågel när jag kom. På den tredje gården där mitt vakloft är så passade jag på att åtla..bröd och hundmat kastades ut... Sen åkte jag bort till de nya åkrarna som bonden visat mig..måste hitta en bra plats till vaktornet...har svårt att bestämma mig över vart jag ska ha det. Kollade även till ån i kanten på åkern..där fanns några fina ställen för minkfällor så nästa gång tar jag med det.
Stenskravel i å-kanten är bra att bygga in lådan i ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar