måndag 19 oktober 2015

kråkfågeljakt hos bonden

Imorse gjordes ett försök på kajor och kråkor...
Två kompisar var med så en av dem fick sätta sig bak på gården...och vi andra ute på åkern.
Morgonen började med högt flygande fåglar på långt håll..  Några kajor passerade trädet där vi satt..men det var glest mellan flogen. . Riktigt glest..
Vi gav upp och resultatet var inget vidare..5 kajor och en kråka och en duva.Mina kompisar åkte hem och jag åkte bort till en annan gård..där borde de vara när det var tomt här tänkte jag... men det var lika dött där. En kaja fick jag skjutet..Den hamnade i grävlingfällan på gården.. Jag åkte runt lite för att se vart kajorna höll hus..men de syntes inte nånstans där de brukar vara.... Måste vara nåt som lockar iväg dem just nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar