söndag 25 oktober 2015

älgjakt dag 2

Pga missförstånd angående tiden så blev jag en timme tidig. Men det gjorde inget..Jag kunde ägna tiden åt att ta mig ut på ett bra pass. Idag hade vi en extremt duktig hund med och det dröjde inte länge innan ståndskallet ekade några hundra meter bort.
Denna gång i rättan vind...Det var bra spännande innan vi konstaterade att det var en tjur. Vi samlades för fika...men sen gjorde vi ett släpp på en annan del av marken..nya pass således. Hunden hittade älg omgående men även det var fel djur..en fjoling.. Hunden kopplades och släpptes på en annan del av marken..men den gick i samma spår och fick troligen upp samma älg igen. Vi avbröt för dagen.. Jag ser det som en trevlig dag då jag fick se tjäder..hittade gula kantareller och trattisar..Jag hittade dessutom ett fällhorn ifrån ett rådjur..från skogen går man sällan hem tomhänt. .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar