fredag 20 februari 2015

Skogen..

Var en vända i skogen idag.. Mårdsäsongen är över och några av fällorna skulle tas med hem.. De ska få nya placeringar inför nästa säsong..  Hunden fick sig en välförtjänt runda i skogen också..kan vara bra att få bort det värsta springet i benen inför morgondagens rävjakt.. Några gryt kollade vi av..dock resultatlöst..markens största gryt skulle vi kollat men markägaren var inte hemma..bra grytväder annars..vått med snöblandat regn.. På min åtel låg snön kvar..det hade jag inte trott men man skulle nästa kunna genomföra ett vak där i veckan... Rådjursresterna verkade dock orörda.. Men jag kastade ut hundfoder och mera godsaker..  Sen satte jag mig i tornet en stund och spanade..det tog ingen lång stund innan de första korparna flög över och kraxade.. Korrrp korrrp klonk klonk.. Även några skator hördes..men i regnet kommer inga rävar så jag åkte hemåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar